Tillbaka

Nissan presenterar nya, eleganta LEAF Black Edition

  • Nya LEAF Black Edition – en version i begränsad upplaga
  • Utrustad med exklusiva designdetaljer såsom svarta 16" lättmetallfälgar, svarta backspegelkåpor och svart takspoiler bak
  • Baserad på Acenta-versionen och utrustad med Nissans senaste teknologier och avancerade säkerhetssystem
  • De första 1000 köparna av LEAF Black Edition får en Wi-Fi Hotspot i bilen utan extra kostnad
  • LEAF Black Edition är ett exempel på Nissans ambitiösa satsning inom Intelligent Mobility och förenar avancerad EV-teknologi med elegant, exklusiv design

 

12.4.2017 – Nissan LEAF Black Edition, som baseras på Nissans befintliga Acenta-version, har en modern design med flera dynamiska förbättringar. Bland detaljer på exteriören kan nämnas svarta 16" lättmetallfälgar, LED-strålkastare, belysta instegsskydd, tonade rutor, svarta backspegelkåpor och svart takspoiler bak. Mattor med blåa sömmar ger en premiumfinish åt interiören.

 

Black Edition är också utrustad som standard med den senaste versionen av det avancerade telematiksystemet NissanConnect EV med den innovativa Around View Monitor-teknologin.

 

Gareth Dunsmore, Director of Electric Vehicles på Nissan Europe, säger: "Med Nissan LEAF Black Edition erbjuder vi våra kunder en 100% eldriven bil för massmarknaden med en elegant premiumdesign till ett rimligt pris. Vårt åtagande är att leverera "innovation that excites" och det är precis vad denna bil gör. Med vår ledande Around View Monitor-teknologi kan våra kunder känna sig lugna och trygga i trafiken – ett konkret uttryck för Nissan Intelligent Mobility.”

 

Denna bilmodell, som endast tillverkas i en begränsad upplaga, säljs i Europa från mars till augusti 2017. De första 1000 kunderna i Europa får utan extra kostnad en Wi-Fi Hotspot, som kan driva upp till åtta enheter.

 

Nissan LEAF lanserades 2010 som den första elbilen för massmarknaden. Den senaste versionen med ett 30kWh-batteri har en räckvidd på 250 km*, vilket öppnar upp en helt ny värld för ägarna. Nissan har som målsättning att leverera en smartare och mer hållbar framtid tack vare våra kunder som har kört mer än 4 miljarder eldrivna kilometer.

 

Sedan Nissan LEAF lanserades 2010 har nästan 240 000 bilar sålts över hela världen, varav 64 000 i Europa. Det gör Nissan LEAF till världens mest sålda elbil.

 

För mer information om Nissans elbilssortiment och företagets satsning på Intelligent Mobility besök gärna www.nissan.eu/experience-nissan.html

 

 

* värde enligt NEDC (New European Driving Cycle)